۱۳۹۲ آذر ۸, جمعه

این یک آگهی بازرگانی نیست یا وقتی راه روشن می شود

بالاخره آن کاری که مدتها بود ذهنم را درگیر می کرد انجام دادم. ایده ام ایجاد یک بازارچه خیریه اینترنتی بود. برای اینکه نهایتا یک چیزی شبیه رستو دو کور نوزادان بتوانم درست کنم. تنهایی که نه البته. با چند تا از دوستانم. ولی خیلی هاشان با ایده ام موافق نبودند. یعنی نظر مثبتی نداشتند. برای همین فعلا تقریبا تنها هستم تا زمانی که کسی را پیدا کنم که به اندازه من کله اش برای شروع کارهایی که «اگر بشود چه می شود» خراب باشد. 

توضیحات زیر را بخوانید و بعد اگر دوست داشتید بروید و به صفحه ما ملحق شوید در این آدرس:
بازارچه خیریه راه روشن

ما می خواهیم چه کار کنیم؟
ما می خواهیم که فقر و سوء تغذیه باعث نشود که زنان باردار کودکانی معلول و بیمار به دنیا بیاورند. می خواهیم نگذاریم که کودکانی که قرار است به دنیا بیایند از نعمت سلامتی  محروم باشند.

این سیستم چگونه کار می کند؟
ایده ما ایجاد یک بازارچه خیریه اینترنتی در فضایی مجازی است. بازارچه ای  شامل غرفه هایی که هر یک به معرفی یک محصول و یا مجموعه تولیدات یک شخص در فضای اینترنت می پردازد.. در صورتی که خریدار تمایل داشته باشد می تواند مبلغی را اضافه تر از قیمت اصلی جنس به فروشنده بپردازد. این مبلغ به اضافه درصدی از سود فروشنده صرف امور خیریه خواهد شد.

پول جمع شده برای چه کاری مصرف می شود؟
مجموع کمک های نقدی جمع شده از طریق این بازارچه برای زنان باردار نیازمند و کودکان زیر 18 ماه هزینه خواهد شد. موارد عمده مصرف در درجه اول عبارتند از: مواد غذایی (گوشت و شیر)، دارو و مکمل ها (آهن، کلسیم و اسید فولیک)، مراقبت های بهداشتی و آموزش (بارداری سالم، نگهداری از نوزاد، بازی های مفید و...). در مرحله بعدی بازارجه تلاش می کند تا امکانی برای تهیه سیسمونی برای خانواده های نیازمند از طریق جمع آوری و ترمیم وسایل مازاد بر نیاز کودکانی که دوران نوزادی را پست سر گذاشته اند فراهم آورد.

این کار چه سودی دارد؟
برای فروشنده ها: می توانند علاوه بر شرکت در یک کار خیر، از تبلیغات بازارچه و ایونت ها و نیز از امتیاز حضور در بازارچه های خیریه ای که در سطح شهر تهران توسط این گروه برگزار خواهد شد بهره مند شوند.
برای خریداران: می توانند علاوه بر اینکه از یک بانک اطلاعاتی در حال گسترش برای شناخت کسانی که در حوزه صنایع دستی، پوشاک و... مشغول به فعالیت هستند بهره مند شوند، در یک حرکت انسان دوستانه سهیم گردند.

چرا می توانید به ما اعتماد کنید؟
حرکت هایی شبیه به این در سرتاسر دنیا مرسوم است. شرکت های بزرگ مثل پمپرز یا لیپتون بخشی از سود حاصل از فروش خود صرف بهداشت و آموزش زنان و کودکان آفریقایی می کنند. در کشور ما هم حرکت های خودجوش در مقیاس فردی وجود دارد. مثلا کسانی که نیت می کنند تا درصدی از سود کار خود را به نیازمندان بدهند.
اما فعالیت ما کمی متفاوت است. ما خودمان چیزی تولید نمی کنیم. ما فقط از وقت و توانایی و امکاناتمان کمک می گیریم تا برای شبکه ای از تولید کنندگان که به ما ملحق می شوند تبلیغ کنیم. کاری که انجام می دهیم هزینه ای برای ما ندارد. هر چه به دست آید برای کودکان و مادران باردار صرف خواهد شد.

چگونه می توانید به ما کمک کنید؟
اگر فروشنده هستید: اگر تولید کننده هستید به بازارچه بپیوندید. یکی از غرفه های ما برای شما. بدون هیچ پیش شرطی. تصمیم در باره اینکه چقدر از سود خود را و از چه زمانی به خیریه اختصاص می دهید با خودتان.
اگر خریدار هستید: اگر از طریق ما با یکی از تولید کنندگان آشنا شدید و خواستید خرید کنید، تصمیم اینکه آیا دوست دارید مبلغی هم به خیریه اختصاص دهید یا نه با خودتان. هیچ اجبار و یا تعهدی در کار نیست. فقط اگر خواستید کمک کنید مبلغ اهدایی خود را به اطلاع فروشنده برسانید.
اگر به شرکت در کار خیر علاقه دارید: اینکه ما آدمهای بیشتری را بشناسیم و آدمهای بیشتری ما را، بزرگترین کمک برای ماست. ما را به دوستانتان معرفی کنید.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر