۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

چگونه یک وبلاگ نویس موفق بشویم؟

مقدمه: این پست به وبلاگهایی می پردازد که مجموعه ای از نوشته های نویسنده یا نویسندگان آن است. وبلاگ هایی که خبرها یا مطالب جالب را از جاهای مختلف جمع آوری می کنند مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. علاوه بر این وبلاگ کسانی که استعداد خاصی در نویسندگی یا شعر و یا تحلیل مسائل روز دارند از این نوشته مستثنی هستند.

چه وبلاگهایی می توانند بازدید کنندگان زیادی به خود جلب کنند؟

1- وبلاگ آدمهای مشهور. آدم مشهور دست به خاک هم که بزند طلا می شود.

2- وبلاگ کسانی که زندگی متفاوتی نسبت به دیگران دارند. مثل آنهایی که زن دوم هستند یا با بیماری خاصی دست و پنجه نرم می کنند یا با یک خارجی ازدواج کرده اند. آدمها همانقدر دوست دارند با زندگی اینجور آدمها آشنا شوند که دوست دارند سریالهای 100 قسمتی ببینند.

3- وبلاگ های گروهی. وقتی تعداد نویسندگان از یک نفر بیشتر باشد سلیقه های بیشتری را ارضا می کند.

4- وبلاگ کسانی که تعامل خوبی با بقیه وبلاگ ها دارند. بیش از آنچه می نویسند می خوانند و در همه وبلاگ هایی که می خوانند کامنت می گذارند. هیچ وبلاگ نویسی نمی تواند از سر زدن به وبلاگ کسی که برایش کامنت گذاشته چشم پوشی کند. کلا کامنت یک وبلاگ را از کم خواننده بودن در می آورد.

5- وبلاگ کسانی که از خصوصی ترین مسائل زندگی خود در وبلاگشان می نویسند مخصوصا روابط عاشقانه و مسائل جنسی.

6- وبلاگ هایی که یک رگه هایی از طنز یا معنویت در نوشته هایشان وجود دارد. همه دوست دارند چیزی بخوانند که لبخند بر لبانشان بنشاند، آرامترشان کند و روزشان را از یکنواختی در بیاورد.

7- وبلاگ کسانی که تجربه های ویژه خود را به اشتراک می گذارند؛ مسائلی که می تواند به درد دیگران بخورد؛ مثلا مطالب علمی، روانشناسی یا خاطرات سفر به یک نقطه خاص. وقتی یک چیزی بنویسی که جستجوی مطلبی در گوگل، جستجوگر را به وبلاگ تو برساند مخاطبانت افزایش خواهند یافت.

8- وبلاگ رادیکال ها. کسانی که با همه چیزهایی که دیگران موافقند مخالفند و از همه چیزهایی که دیگران دوست دارند بدشان می آید. بیشتر آدمها دوست دارند بدانند که چرا کسی با نظر آنها مخالف است.

9- وبلاگ کسانی که فضای خاصی بر آن حکمفرماست. مثلا  یک جو ترسناک. بیشتر آدمها از فانتزی لذت می برند.

10- وبلاگ آنهایی که اکثر دوستان و آشنایانشان اهل وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی هستند. هیچ کس به اندازه کسی که یک وبلاگ نویس را از نزدیک می شناسد برای خواندن نوشته های او ذوق و شوق ندارد. این شور و شوق فضای وبلاگ را عوض می کند و بر نوشته ها تاثیر می گذارد. علاوه بر این، لینک وبلاگ آدم در وبلاگهای دیگر هم در افزایش تعداد مخاطبان موثر است. کافی است یک نفر از این گروه دوستی در وبلاگ نویسی موفق شود تا همه را بالا بکشد. اگر خواستید وبلاگ نویسی را شروع کنید حتما بین دوستانتان چند نفر دیگر را هم به این کار تشویق کنید.

همه اینها را گفتم اما... برای داشتن یک وبلاگ موفق، انتخاب قالب و نام زیبا و همچنین زمان مناسب برای ارسال پست ها از اهمیت زیادی برخوردار است. بعضی قالبها کمی جلف هستند و آدم احساس می کند که نویسنده اش نمی تواند مطلب مهمی نوشته باشد. بعضی دیگر اینقدر مرتب و زیبا هستند که آدم دوست دارد تا ته نوشته هایشان را بخواند. به هر حال آدمی است دیگر؛ عقلش به چشمش است. راستی مهم ترین نکته را یادم رفت بگویم. اولین قدم برای داشتن یک وبلاگ موفق، ایجاد کردن یک وبلاگ است!




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر